divendres, 5 de novembre de 2010

El País. CIU i la jornada intensiva.

Con las encuestas de cara para ganar las próximas elecciones al Parlament, Convergència i Unió (CiU) quiere poner bálsamo sobre una cuestión que ha soliviantado a muchos docentes: la supresión de la jornada intensiva en junio en los centros escolares. El Departamento de Educación decidió eliminarla el año pasado con el nuevo calendario escolar que avanzó el inicio del curso una semana.

Hasta el curso pasado, si las escuelas aprobaban la jornada intensiva en junio, Educación les daba su visto bueno. Irene Rigau, diputada de la federación nacionalista y portavoz de Educación del grupo parlamentario, de CiU, afirma: "Las colonias son importantes. Tienen valor educativo y están en el proyecto de muchos centros. Nadie debe estar obligado a hacerlas, pero nosotros queremos que los centros que hagan colonias y salidas escolares puedan hacer, si quieren, la jornada intensiva, siempre que cumplan la carga lectiva" escolar. Fapac, la federación de familias de alumnos, ha acusado a algunos docentes de "chantaje" por la amena de cancelar las colonias si no se restablece la jornada intensiva de 15 días en junio. Pero la presidenta de Fapac, Imma Fuyà, pide que la Generalitat sea flexible en este punto para que las escuelas que quieran puedan hacer colonias bajo ciertas condiciones (ver EL PAÍS del 31 de octubre).

CiU une a su propuesta de recuperar la jornada intensiva otra que había anticipado y que figura en su programa electoral: cambiar las vacaciones de la semana blanca -a final de febrero o principio de marzo- por días de libre disposición que cada centro pueda agrupar a su conveniencia. También recuperar como festivo el día después de Reyes.

En su programa, CiU propone crear zonas educativas más grandes para que los alumnos puedan moverse en un territorio más amplio con los puntos que se otorgan para elegir escuela por cercanía al domicilio o tener hermanos en el centro. Rigau dice que de esta forma podría reducirse la concentración de inmigrantes en las escuelas de algunas zonas

2 comentaris:

  1. Apa ja ho heu aconseguit!!! Els nostres fills ja poden anar de colònies no?

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  2. Jejejeje...no siguem simplistes, sisplau!!!
    Els vostres fills (i els nostres) haurien de poder tenir (pel que fa a l'escola)...
    1.- Una administració competent...començant per dalt de tot de la xarxa tròfica. Com a mínim amb orelles i boca per escoltar i parlar!!!!!!!!!!
    2.- Una xarxa PÚBLICA de qualitat!!!
    3.- Una inversió en educació digna!!!
    4.- Unes escoles amb plantilles suficients per atendre a la diversitat i a cada alumne segons les seves necessitats.
    5.- Un sistema de regulació coherent i funcional.
    6.- Grups d'alumnes de ...25 o més???
    7.- Escoles on es fomenti el treball en equip i el claustre com a òrgan de decisió!!!!
    8.-Tenir una jornada educativa coherent. Coherent en funció d'un debat coherent sobre les hores lectives anuals i el calendari escolar.
    9.- Una escola realment inclusiva tant pels alumnes com pels professors.
    10.- Uns professionals que siguin igualment exigits i reconeguts (també en sou) per la tasca que fan dia rere dia. Tasques que cada cop són més complexes i amb menys relació amb l'educació.
    11.- Professionals amb capacitat per a mobilitzar-se davant les injustícies!

    ... la llista es fa eterna......................

    Però, sobretot, el que han de tenir els nostres fills són adults amb criteri al seu voltant que deixin de creure's tot allò que surt per la tele (independent) i a la premsa (encara més independent)!!!!!!!!! Només d'aquesta manera els nostres fills i filles, no només podran anar de colònies sino què, molt possiblement ells i elles tampoc vulguin anar!!!!!!

    Si CIU té la resposta jo sóc la Caputxeta Vermella!!!!!!!!!!!!!! I me n'hi vaig de colònies!!!!!!!

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